چکیده:
آموزش به دانش آموزان در دوره های مختلف، از اهمیت خاصی برخوردار است و معلمان دراین زمینه وظایف بسیار حیاتی و حساسی را به عهده دارند. معلمان گاهی در کلاس های درس خود، با دانش آموزانی مواجه می شوند که در یادگیری مطالب درسی دچار مشکل هستند و مطالب را به سرعت دانش آموزان عادی، یاد نمی گیرند. در این زمان است که معلمان دچار کلافگی می شوند. این دانش آموزان دچار اختلال در یادگیری هستند و حتما باید به مراکز اختلالات معرفی شوند تا برای درمان آنها اقدام شود. اختلال یادگیری نوعی اختلال عصب شناختی است که به طور مستقیم به مغز فرد مرتبط میشود. این اختلال بر نحوه درک اطلاعات، پردازش و همچنین برقراری ارتباط فرد با دنیای اطراف بسیار تاثیرگذار است. بنابراین گاهی میبینیم که یک کودک علیرغم تلاش و سختکوشی در یادگیری مباحث مختلف، به ویژه مباحث درسی، همچنان فرآیند یادگیری را به خوبی طی نمیکند و در درک و دریافت مباحث دچار مشکل است. نارسانویسی یک اختلال عصبی است که میتواند کودکان و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر نوشتن کلماتی که خواندن آنها دشوار است، افراد مبتلا به نارسانویسی تمایل دارند که از کلمات اشتباه برای ایجاد ارتباط استفاده کنند. این مطالعه سعی دارد با بررسی اختلالات یادگیری در نارسانویسی، تاثیر آموزش توجه بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.