چکیده:
هوش مصنوعی یک فناوری کاملا جدید یا موضوعی ناشناخته نیست. بسیاری از رمان نویسان گذشته و فیلمهای علمی تخیلی افزایش محبوبیت آن را پیشبینی کرده اند و صحبت از آن به دهه های گذشته برمیگردد. فنآوری هوش مصنوعی باعث تاثیرات زیادی در اغلب صنایع و حوزه های مختلف ده است که حوزه آموزش یکی از آنها بهحساب میآید. امروزه بیشتر دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، با موضوع هوش مصنوعی آشنایی دارند. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، دانش آموزان نیز خود را به روز کرده اند و اطلاعاتی در این زمینه دارند. موضوع مهم معلمان هستند که آیا آنها نیز با این مسئله یعنی هوش مصنوعی آشنا هستند یا خیر؟ معلمان باید بتوانند باتوجه به پیشرفت علم در زمینه های مختلف و روی کار آمدن روش های جدید در آموزش از جمله استفاده از هوش مصنوعی، خود را به روز کرده و توانایی استفاده از هوش مصنوعی در آموزش را کسب کنند. هدف این مطالعه، بررسی منابع موجود در زمینه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر برنامه درسی و عملکرد دانش آموزان می باشد.