چکیده:
پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدق از آن بررسی طراحی آموزشی و طراحی واحد ی ادگیری در آموزش علوم بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که طراحی آموزشی، کلی د یک آموزش موفق است چرا که این امکان را برای ما فراهم می کند که پیش از آغاز آموزش، طرحی دقیق داشته باشیم و براساس این طرح، آموزش را پی اده سازی کنیم تا بتوانیم از هزینه و زمانی که در اختیار دار یم استفاده بهینه کنیم و از بهترین روش های آموزش و بهترین روش های ارزشیابی استفاده کنیم، بنابراین لازم است متخصصان تعلیم و تربیت و افرادی که در حوزه آموزش فعالیت م ی کنند، از ا ین مهارت برخوردار باشند. با توجه به این که درس طراحی آموزشی یکی از دروس اصلی مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته تکنولوژی آموزشی است، بنابراین آشنایی با این موضوع برای دانشجویان این رشته نیز ضرورت دارد.
The current research was conducted by the library review method, the purpose of which was to examine educational design and learning unit design in science education. The results of the research show that educational design is the key to a successful education because it allows us to have a detailed plan before the beginning of the education and implement the education based on this plan so that we can save time and money. that we have at our disposal to make optimal use and use the best teaching methods and the best evaluation methods, so it is necessary for education specialists and people who work in the field of education to have this skill. Due to the fact that educational design course is one of the main courses of the bachelor's degree in the field of educational sciences and the master's and doctoral degrees in the field of educational technology, therefore, familiarity with this topic is necessary for the students of this field as well.