چکیده:
5 ۱ وت وت و 0 با توجه به پیشرفت سریع جامعه و تغییرات متنوع در سبک زندگی. اهمیت بهداشت ت روان ن دانش آموزان ن به عنوان یک عامل اساسی در پیشرفت آموزش و پرورش آشکار شده است. یکی از راهکارهای کلیدی در این حوزه» آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان است. بهداشت روانی دانش آموزان به عنوان یک جنبه کلان سلامت ذهنی و اجتماعی آنان مطرح است. مسائل نظیر استرس» اضطرابء و افزایش اختلالات روانی در محیط های آموزشی نیازمند راهکارهای جدید و موثر برای پیشگیری و درمان می باشد. این پژوهش که با هدف بررسی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان دانش آموزان انجام گرفته است. به روش مروری- کتابخانه ای است که با توجه به نظرات اساتید این عرصه به رشته تحریر درآمده است. محتوای لازم برای نگارش این مقاله از طریق جستجو در پایگاه هاای اطلاعاتی و موتور جستجو گوگل به دست آمده است که نتایج به دست آمده نشان داده است که مهارت های زندگی به عنوان یک سازوکار تربیتی» می تواند به دانش آموزان کمک کند تا با چالش ها به بهترین شکل ممکن مقابله آکنند و بهداشت روان خود را تقویت نمایند. آموزش مهارت هاای زندگی. علاوه بر افزایش دست یافته هاای ذهنی و روحی دانش آموزان» به ایجاد محیط های آموزشی سالم و پشتیبانی از رشد شخصی و اجتماعی آنان کمک می کند. این مهارت ها شامل تنها به بهبود روان دانش آموزان کمک می کند بلکه به عنوان یک پایه مهم در بهبود اداء تحصیلی و رفتارهای اجتماعی آنان اثرگذار است. در این مقاله، به بررسی نقش آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان دانش آموزان در ارتقای بهداشت می پردازیم. مفاهیم اساسی بهداشت روان، آموزش مهارت های زندگی، و تاثیر این آموزش بر بهبود وضعیت روانی دانش آموزان را بررسی می نماییم.