چکیده:
مزیت رقابتی رکن اصلی بقا و موفقیتی برای هر سازمان و شرکت تولید کننده است؛ بر این اساس, هدف از ارائه این پژوهش بررسی رابطه بین متغیرهای موثر بر مزیت رقابتی است. این مدل شامل متغیر مستقل: انعطاف پذیری فناوری اطلاعات و متغیرهای مداخله گر شامل: اطلاعات ک سب و کار و چایکی سازمان؛ متغیر تعدیل گر شامل: تغییرات محیطی و متغیر واسته شامل: مزیت رقابتی است. روش بکار رفته دراین تحقیق, روش توصیفی- پیمایشی میباشد. روش نمونه گیری تصادفی طبقهای است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است. برای جمع آوری اطلاعات بصورت میدانی از پرسشنامهی بسته با ارزش گذاری طیف لیکرت و به تعداد ۱۵۳ نفر در بین کارکنان واحدهای حسابداریءمالی و بازرگانی داخلی و خارجی در شرکت شهرکهای صنعتی در شهر همدان توزیع گردیده است. برای آزمون فرضیهها از روش تحلیل مسیر بهره گرفته و از نرم افزار آموس برای تجزیه و تحلیل آماری دادهها استفاده شدهاست. نتایج تحقیق نشان می دهد میان متغیرها رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.