چکیده:
در عصر ارتباطات و با ظهور رسانه های نوین، جایگاه و کارکرد ارتباطات و روابط عمومی در سازمان ها دگرگون شده و منجر به بروز انقلاب سازمانی شده است. بسیاری از فعالیت های کلاسیک و استاتیک این حوزه الکترونیکی و مکانیزه شده و حوزه ارتباطات و روابط عمومی را در بستر تکنولوژی هوشمند نموده است. دراین مقاله سی شده در خصوص الگو دستیابی به تفاهم و تعامل با مخاطب تجزیه وتحلیل داده های رسانه های اجتماعی و سابقه هوش مصنوعی وکارکرد های روابط عمومی هوشمند از قبیل ؛ مخاطب محور، تحلیل گر، پیش بینی کننده، خلاق و... به صورت گذرا مورد اشاره و تحلیل قرار گیرد.
In the age of communication and with the emergence of new media, the position and function of communication and public relations in organizations has changed and has led to an organizational revolution. Many of the classical and static activities of this field have become electronic and mechanized, and the field of communication and public relations has become intelligent in the context of technology. In this article, regarding the pattern of achieving understanding and interacting with the audience, social media data and the history of artificial intelligence and intelligent public relations functions have been analyzed, such as; audience-oriented, analytical, predictive, creative... to be briefly mentioned and analyzed.
خلاصه ماشینی:
دراین مقاله سی شده در خصوص الگو دستیابی به تفاهم و تعامل با مخاطب تجزیهوتحلیل دادههای رسانههای اجتماعی و سابقه هوش مصنوعی وکارکرد های روابط عمومی هوشمند از قبیل ؛ مخاطب محور، تحلیل گر، پیش بینی کننده، خلاق و...
چندین نقش کلیدی را که در آینده ممکن است توسط هوش مصنوعی ایفا AI: Artificial intelligence شود، با توجه به گرایش موجود در صنایع گوناگون مطرح میکند و پیامد آن برای کارفرمایان، کارورزان و ارباب رجوعان را مورد توجه قرار میدهد.
بحث در رابطه با هوش مصنوعی (مفهومی که به سیستم هایی اشاره می کند که اطلاعات را از منابع مختلف در مقیاسی که کاملا برای انسان قابل درک نیست جمع آوری و ترکیب می کند (دیوید و ادیکات پوپوسکی، 2017)) خارج از چشم انداز است؛ اگرچه تشخیص می دهیم که این هماهنگ کننده قدرتمند، در آینده برای روابط عمومی حائز اهمیت خواهد شد.
برای مثال مارکس(2017) اشاره می کند که بعضی از آژانس های روابط عمومی شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای کارهایی از قبیل نظارت بر رسانه های اجتماعی و پیشبینی پیشرفت رسانه ها کرده اند.
جسک(2017) توضیح می دهد که شرکت وی، آژانس بهینه سازی موتور جستجو، برنامه ای را تولید کرده است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای انجام کار مشتریان از قبیل تبلیغات و تماس استفاده می کند.
Keywords: Public Relations, Communications, Artificial Intelligence, Social Media Data