چکیده:
ایجاد اعتبار برند در ذهن مصرف کنندگان بر طبق الگوریتمهای مسئولیت اجتماعی شرکتها؛ یکی از روشهایی است که برندهای موفق برای ایجاد ارتباط قوی و حفظ مشتریان از آن استفاده میکنند. اعتبار برند؛ باورپذیری اطلاعات جایگاه محصولات نظر مصرف کنندگان است که تحت عنوان برند قرار داده شدهاند. شرکتها در مقابل جامعه، مسئولیت اجتماعی دارند و اگر مدیران شرکتها حقوق مربوط به منافع سهامداران را حفظ کرده و پشتیبانی محصولات شرکت در برابر مشتریان را با توجه به الگوریتم های از پیش تعیین شده برنامه ریزی نمایند؛ به همان نسبت در بازه های زمانی بلندمدت اعتماد اجتماعی شرکت در برابر جامعه افزایش پیدا کرده و در نهایت با افزایش این مسئولیتها میتوان انتظار افزایش اعتبار برند این شرکتها را داشت. اهداف پشتیبانی محصولات شرکت ها؛ می تواند از معیارهای مختلفی تاثیر بپذیرد. هرچقدر اهداف پشتیبانی محصولات شرکت ها به روزتر باشد و مبتنی بر استفاده از فناوری اطلاعات باشد؛ به همان نسبت با توجه به الگوریتم های از پیش تعیین شده، می توان این انتظار را داشت که اعتبار برند تجاری ناشی از اعتماد اجتماعی شرکت؛ افزایش چشمگیری داشته باشد. هدف این پژوهش تحلیل ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت، اهداف پشتیبانی محصولات و اعتبار برند است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی – همبستگی است و از نظر هدف کاربردی است و نمونه ای مشتمل بر 95 نفر انتخاب گردید. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردید. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی همچون فراوانی، درصد، میانگین و.. و همچنین آزمون فرضیه ها با استفاده از آزمون اف پس از آزمون کلکوگرف اسمیرنوف و سپس آزمون رگرسیون به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه اول پژوهش نشان میدهد که مسئولیت اجتماعی شرکت بر اهداف پشتیبانی محصولات شرکتها تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد. و همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه دوم پژوهش حاکی از آن بود که مسئولیت اجتماعی شرکت در برابر سهامداران بر اعتبار برند شرکتها تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد. در ادامه نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه سوم پژوهش نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت در برابر جامعه بر اعتبار برند شرکتها تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد. در نهایت نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه چهارم پژوهش حاکی از آن بود که مسئولیت اجتماعی شرکت در برابر محیط زیست بر اعتبار برند شرکتها تاثیر تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد.