چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهی بین استفاده از هنرهای تجسمی و تصویری با پیشرفت تحصیلی و بروز خلاقیت دانش آموزان پسر ناحیه 2 شهرستان ارومیه در سال تحصیلی 1402 انجام گردید. روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونه گیری بصورت تصادفی ساده و برای حجم نمونه از روش فرمول کوکران استفاده شده است و جمع آوری اطلاعات به کمک سه پرسشنامه انجام پذیرفته می باشد. جامع آماری مورد مطالعه دانش آموزان ابتدایی پسر ناحیه 2 ارومیه است. تحلیل داده های حاصل از پژوهش نشان داد که رابطهی میان استفاده از هنرهای تجسمی تصویری با هر دو متغیر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان رابطه مثبت و معنی داری است. این نتایج می تواند مورد استفاده استفاده مدیران آموزشی، مدیران مدارس و معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 2 ارومیه قرار بگیرد.