چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی گسترش مزیت رقابتی از طریق فرهنگ سازمانی، فرهنگ نوآوری، اشتراک دانش و نوآوری سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان )مطالعه موردی: باشگاه های ورزشی تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان البرز( انجام شد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری 150 باشگاه ورزشی تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان البرز که به روش تمام شماری تمامی 150 باشگاه در نظر گرفته شد و پاسخ دهندگان مدیران این باشگاه ها بودند. ابزار جمع آوری داده پرسشنامه عظیم و همکاران) 2021 ( ارساوان و همکاران) 2020 ( بود که روایی و پایایی آن تایید شد. روش بود. یافته ها نشان داد که در این پژوهش smart pls و spss تجزیه و تحلیل داده ها مدلسازی معادلات ساختاری در نرم افزار اشتراک دانش بیشترین تاثیر را بر فرهنگ نواوری دارد نوآوری سازمانی نیز بیشترین تاثیر را بر مزیت رقابتی دارد. بنابراین باید نقش نیروهای درون سازمانی مانند ظرفیت یادگیری، قدرت تحول سازمانی، تغییرات در فن آوری، علایق و ارزش اجتماعی را باید به عنوان عامل مهم نوآوری سازمانی در این باشگاه ها مهم درنظر گرفته شود.