چکیده:
بانکداری الکترونیک و خدمات متعاقب آن سبب افزایش رقابت پذیری بانکها در هزاره سوم شده است. در این بین مشتریان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر بانکداری و کسب سودآوری هستند. از این رو برای بان باید خدماتی را به صورت مناسب به مشتریان ارائه دهد تا وفاداری آنان را فراهم کند. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند و وفاداری الکترونیکی مشتریان بانک تجارت است. در راستای رسیدن به این هدف از روش تحلیلی توصیفی و تکنیک دیمتل بهره گرفته شد. یافتههای تحقیق نشان میدهد متغیرهایی مانند خدمات سپردهای، نام برند، بانکداری الکترونیک، خدمات ارائه شده، خدمات تسهیلاتی، قاعده تصمیمگیری، شعار و... نشان دهنده تعامل بالا و ارتباط سیستمی قوی با سایر متغیرها هستند. از سویی متغیرهایی مانند اثرات اجتماعی، شعار، پرداخت الکترونیک، قیمت، سود سپرده، طرحهای بین سپرده و... علت این مدل سیستمی محسوب میشوند. و عواملی مانند متغیر اثرات بین فردی، خدمات پس از فروش، رفتار خود اکتشافی، خدمات ارزی، توصیه دیگران، لوگو، مدیریت دانش، درگیری ذهنی و... به عنوان معلول نمایش داده شده است. به عنوان نتیجه میتوان بیان نمود که توجه به این عوامل میتواند وفاداری مشتریان به برند بانک تجارت در راستای بانکداری الکترونیکی را فراهم آورد.