چکیده:
پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان تاثیرگذاری هوشمندسازی مدارس بر نمرات دانشآموزان درس ریاضی پایه هفتم شهرستان ساری ناحیه یک در سال تحصیلی 1402-1403 انجام گرفته است. روش تحقیق پژوهش حاضر از نظر اهداف کاربردی است و از نظر دادهها کمی و ازنظر ماهیت و نوع مطالعه همبستگی است. جامعهی آماری مورد پژوهش را کلیهی دانشآموزان پایهی هفتم دورهی متوسطه اول مدارس هوشمند شهرستان ساری ناحیه یک به تعداد 3250 نفر تشکیل داده است. حجم نمونه پژوهش حاضر بر اساس روش نمونهگیری تصادفی خوشهای و از طریق جدول مورگان 380 نفر انتخاب شدند. تجزیه تحلیل دادهها نشان داد هوشمندسازی مدارس با نمرات ریاضی دانشآموزان پایه هفتم شهرستان ساری ناحیه یک رابطه دارد و مقدار آن افزایش معناداری داشته است.