چکیده:
اضطراب چیزی بیش از «نگرانی» است و میتواند عملکرد تحصیلی یک دانشآموز را در کلاس درس تحت تاثیر قرار دهد. دانشآموزانی که دچار اضطراب هستند، عمدی در کار ندارند. اضطراب، احساسی ناخوشایندی است که با نشانههایی چون تنش، وحشت و دلهره همراه است. اضطراب و استرس به مرور زمان، میتواند مشکلات جسمی برای دانشآموزان مضطرب به بار بیاورد. از آنجایی که این نوع اضطراب و استرس عمدی نیست و به صورت کاملا ناخودآگاه بروز میکند، صرفا دعوت کردن دانشآموز به آرامش داشتن تاثیری نخواهد داشت. اضطراب، حافظه و توانایی ذهن را کاهش میدهد پس باید راههای کاهش آن را شناخت و از آنها سود برد. اگر معلم به عنوان نزدیکترین شخص به دانشآموز در محیط مدرسه نتواند این عامل را مهار کند، به پیامدهای ناخوشایندی خواهیم رسید، در این مقاله که با روش مطالعه اسنادی به ثبت رسیده سعی بر آن شده نقش معلم را در رفع اضطراب دانشآموزان با ارائه راهکارهایی تبیین کنیم.