چکیده:
تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین توانمندسازی و تعهد سازمانی مدیران مدارس شهرستان لردگان میپردازد. نمونه آماری این پژوهش به دلیل کم بودن جامعه برابر با کل جامعه آماری که شامل 130 نفر از مدیران بودند.
روش: ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه میباشد که پرسشنامه استاندارد توانمندسازی مقیمی (1390) و پرسشنامه تعهد سازمانی (مودای و استیرز، پورتر، 1979) استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیهها از طریق نرمافزار SPSS و آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین توانمندسازی مدیران و مولفههای آن (احساس شایستگی، احساس خودمختاری، احساس موثر بودن و احساس معنادار بودن) با تعهد سازمانی مشخص و نتیجه گرفته شد که روابط آنها به غیر از احساس خودمختاری و معنادار میباشد.