چکیده:
تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد رقابتی شکل گرفته است. تحقیق حاضر بر مبنای هدف از نوع تحقیقات کاربردی، بر مبنای ماهیت دادهها از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 122 نفر از کارکنان موسسه اعتباری ملل در سطح شهر تهران بوده که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامههای استاندارد ابزار گردآوری دادهها در تحقیق حاضر را شکل دادهاند. نرمافزار مورد استفاده برای تحلیل دادههای پژوهش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از رویکرد PLS بوده است. نتایج به دست آمده حاکی از نقش مثبت و معنادار بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد رقابتی میباشد. نتایج نشان داد که مولفههای بازاریابی کارآفرینانه از قبیل فرصتگرایی، نوآوری، ریسکپذیری، خلق ارزش، اهرم کردن منابع، شدت مشتری و فعال بودن نیز تاثیر مثبت و معناداری بر بهبود عملکرد رقابتی موسسه اعتباری ملل دارند.