خلاصه ماشینی:
William John Thoms آتنائوم ١ بر اين مسئله تأکيد کرد که استفاده از اصطلاح «ادبيات و آثار هنري محبوب عهد عتيق »٢ در زبان انگليسي (يا اصطلاح آلماني مطالعات فرهنگي) براي توصيف انواع سنت هايي که برادران تامز (١٩٩٦ Tokofsky ;١٩٦٥ see also Thoms ;١٩٤٦ Emrich) گردآوري کرده اند، بر اصطلاح فراگير «فرهنگ عامه » ارجحيت دارد.
از دلايل ايجاد اين شکاف ، افزايش ناگهاني صنعت گرايي و از دست رفتن جايگاه معنويت و هنرمندي با رواج علميگرايي (به خصوص باتوجه به تأثير مکتب تکامل گرايي) بود، توسعۀ سلطه طلبي بر فرهنگ هاي گوناگون در قرن نوزدهم ، فرهنگ عامه را در قالب مفهومي شبيه به موضوع مطرح شده در جوامع سنت گرا و اصطلاحات تخيلي مطرح ميکرد که به نظر ميرسيد بر موج نوگرايي که بر صنعتيسازي در کشورهاي اروپايي بيتأثير بود، تأکيد داشت .
Les traditions populaires انجمن فرهنگ عامۀ امريکا همانند انجمن بريتانيايي آن تأسيس شد و سه سال بعد، گروهي بين المللي از کارشناسان فرهنگ عامه در لندن براي دومين همايش بين المللي گردهم آمدند و به اين ترتيب ، اصطلاحي که شاخۀ گسترده اي از دانش سنتي و شيوه هاي آن را در بر ميگرفت ، در واژة فرهنگ عامه نهادينه شد ( Nutt &Jacobs ١٨٩٢).
مجومدار٥ «انجمن قوم شناختي و فرهنگ عامه »٦ را در دانشگاه لاکنو٧ در ١٩٤٥ تأسيس کرد و به اين ترتيب ، قوم نگاريهاي برجسته اي از زندگي روستايي بوميان آن منطقه به منظور پژوهش ، تحليل و بحث عمومي سنت هاي پيشااستعماري آغاز شد (١٩٥٤ Upadhyaya).
Folklore Fellows Communications روش هاي متمايزي نيز زير پرچم فرهنگ عامه در امپراتوري شوروي ١ ابداع شد.
Dow. Austin: Center for Intercultural Studies in Folklore and Ethnomusicology, University of Texas.
Following Tradition: Folklore in the Discourse of American Culture.