چکیده:
شبکههای اجتماعی امروزه با توجه به پیشرفتی که داشتهاند، نقش مهمی در تصمیمگیری های افراد دارند. امروزه بسیاری از انسانها، از زندگی خصوصی خود، مطالبی را در فضای مجازی انتشار میکنند و باعث تحت تاثیر قرار گرفتن دیگران میشوند. بعد از همهگیری کرونا در تمام دنیا، یکی از بخشهایی که مورد آسیب قرار گرفت، آموزش و پرورش و بحث یادگیری بود. بعد از تعطیلی مدارس، آموزش به صورت مجازی شکل گرفت. آموزش به این شکل نیاز به یک سری زیر ساختها و فرهنگ سازیها داشت که به هر شکل در کشور صورت گرفت و آموزش مجازی شروع به کار کرد. فضای مجازی یک مفهوم فردی و همچنین بینالمللی است که یک فناوری دیجیتال گسترده و به هم پیوسته را توصیف م یکند. این اصطلاح از داستانهای علمی و هنری وارد فرهنگ عامه شد، اما اکنون توسط استراتژیست های فناوری، متخصصان امنیتی، رهبران دولت، ارتش و صنعت و کارآفرینان برای توصیف حوزه محیط جهانی فناوری استفاده میشود. آموزش مجازی فواید و مضرات خاص خود را دارد. این مطالعه درصدد این است با بررسی بررسی میزان دخالت شبکههای اجتماعی در تصمیمگیری های دانش آموزان، تاثیر آن را بر عملکرد درسی آنان مورد تحلیل قرار دهد.