چکیده:
درس ادبیات فارسی یکی از دروس مهم است اما بسیار ی از دانش آموزان به آن علاقه ا ی ندارند ودر میانسایر دروس توجه کمتر ی به آن نشان میدهند ودر هنگام درک مفاه یم آن دچار سردرگمی میشوند. پژوهش حاضر با روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن پاسخ به سوال با استفاده از باز ی چگونه مهارتها ی چهارگانه فار سی را برا ی کودکان افزایش دهیم؟ بود. که در مقاله به تعدادی از فعالیتها که به کمک آن میتوان مهارتهای چهارگانه فارسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را تقویت کرد آورده شده است. زبان توسعه یافتهترین ابزار فکر ی است که برا ی برقرار ی ارتباط ب ین انسانها و جوامع انسانی به کار گرفته میشود. گرچه با ابزارها ی دیگر ی مانند علائم، هنرها ی بصر ی همچون نقا شی و مجسمه ساز ی نیز م ی توان ارتباط برقرار نمود، امّا انتقال مفاه یم پیچ یده ذه نی به سادهترین و کاملترین شکل ممکن فقط از طریق زبان نوشتا ر ی و گفتار ی ممکن اس ت.