چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی روش notional functional در آموزش زبان انگلیسی میباشد برنامه ریز برنامه درسی متوجه میشود که وقتی از طراحی برنامه درسی مبتنی بر ساختار به طراحی برنامههای درسی بر اساس معیارهای مفهومی - عملکردی تبدیل میشود، انتخاب و درجه بندی موارد بسیار پیچیده تر میشود. تصمیمگیری در مورد اینکه چه مواردی در برنامه درسی گنجانده شود دیگر نمیتواند صرفا بر اساس دلایل زبانی اتخاذ شود و طراحان باید مواردی را در نظر بگیرند که تصور میکنند به یادگیرندگان برای انجام اهداف ارتباطی کمک میکند. این پژوهش به لحاظ هدف جزءتحقیقات کاربردی است که با روش کتابخانهای (مروری) انجام گرفته است. جمع آوری اطلاعات از مطالعه و بررسی چندین مقاله در سایتهای داخلی مانند سیولیکا و sid و مقالات خارجی در سایت گوگل اسکولار صورت گرفته است. و نتایج نشان میدهد استفاده از این روش در آموز زبان انگلیسی مفید بوده است.