چکیده:
تربیت بدنی به صورت همگانی باید طبق اصول اجرا شود و انسجام درونی بین اجزاء و عناصر آن وجود داشته باشد. نقاط ضعف یا قوت در هر یک از اجزاء باعث کندی یا تسریع اجرای برنامه میشود، لذا باید هر یک از عناصر را بررسی کرد تا ضعف یا مطلوبیت آنهای بررسی شود و گامها بعدی برای رفع نواقص یا تقویت قوت برداشته شود تا برنامه به مطلوبیت برسد. به این منظور، پژوهش حاضر قصد دارد تا آسیبهای موجود در اجرای برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت را در مدارس ابتدایی بررسی نماید و چشمانداز روشن تری را در زمینه اجرای بهینه این درس نشان دهد. اجرای بدنی برنامه درسی تربیت و سلامت، همواره با چالشهایی همراه بوده است. در بسیاری از مدارس شاهد تبعیض میان دروس پایه نظیر علوم و ریاضی با دروس مفرح نظیر بدنی تربیت هستیم. در بسیاری از مواقع اهمیت درس بدنی تربیت قرارها در درجه اول اولویت نمیگیرد و یا این درس به درستی در مدارس اجرا و حمایت نمیشود