چکیده:
کیفیت زندگی کاری که توسط مدیران و مسئولین در سازمان ایجاد می شود رضایت یک کارمند از برآورده شدن نیازهایش از طریق منابع، فعالیت ها و نتایجی که از درگیری و مشارکت در محیط کار بدست می آید را به دنبال خواهد داشت. کیفیت زندگی کاری از جمله مباحثی است که سال های متمادی از جوانب مختلف مورد بحث، و مطالعه قرار گرفته است و هنوز هم در خصوص مصادیق بارز آن اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. این در حالی است که در برخی موارد بسیاری از موضوعات در برهه هایی از زمان اهمیت خاصی پیدا کرده و نیاز به استفاده کارآمدتر از آن ها بیش از پیش احساس می شود. در این مقاله سعی شده است تا با رویکردی جامع به مطالعه و بررسی تاثیر کیفیت زندگی کاری بر سکوت سازمانی پرداخته شود. در این پژوهش با روش توصیفی کتابخانه ای به بررسی تاثیر کیفیت زندگی کاری بر سکوت سازمانی در سازمان های دولتی می پردازیم.