چکیده:
هدف این پژوهش بررسی تاثیرمشاوره تحصیلی مدارس بر بهبود وضع تحصیلی دانش آموزان میباشد. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی میباشد و روش تحقیق ما از نوع مروری (کتابخانه ای) میباشد و مطالب از سایتها و مقالات داخلی مانند نورمگز و سیولیکا و کمک گرفتن از هوش مصنوعی بدست آمده است. تحولات بیحد و حصر در بنیانهای جوامع، که بر اثر حرکت از دوران sid و گذار به سمت زندگی ماشینی و صنعتی رخ داده، به پدید آمدن شکافهایی منجر شده که انسانهای امروز را ناگزیر از همنواسازی خود با شرایط جدید کرده است. در چنین فضایی، بحرانهایی پیش روی افراد پدید میآید که اگر متوقف نشود دنیای روحی، روانی آنها را متلاطم میکند. تحولات بیحد و حصر در بنیانهای جوامع، که بر اثر حرکت از دوران گذار به سمت زندگی ماشینی و صنعتی رخ داده، به پدید آمدن شکافهایی منجر شده که انسانهای امروز را ناگزیر از همنواسازی خود با شرایط جدید کرده است. در چنین فضایی، بحرانهایی پیش روی افراد پدید میآید که اگر متوقف نشود دنیای روحی، روانی آنها را متلاطم می کند و نتایج نشان میدهد که جریان مشاوره و راهنمایی، زمانی در مدارس موفق خواهد گردید که به عنوان جزئی از کل برنامه آموزشی مدرسه مطرح شود و هر کدام از پرسنل و کارکنان مدرسه اعم از مدیر و معاون و آموزگاران وظیفه خود را در قبال هسته مشاوره به خوبی انجام دهند.