چکیده:
بررسی تاثیر روش تدریس انعکاسی بر مهارت-های تفکر انتقادی و انگیزه پیشرفت دانش -آموزان...
در روش تدریس انعکاسی» معلمان نقش فعالی در کلاس درس دارند و تکنیکها و راهبردهای آموزشی را خودشان به
وجود میآورند ویسینگر (۲۰۰۴) وموون (۲۰۰۹) نیز معتقدند که معلم انعکاسی. معلمی است که عقاید و نظرات.
اهداف و عواقب و پیامدهای حرفه خود را در تمام سطوحءمورد سنجش وارزیابی قرار میدهد. بنابراین معلم انعکاسی
در حرفه خود با اختیار و اراده از سطح نظریههای رایج فراتر میرودء نظریاتی که از طریق برنامههای آموزش معلمان
ارایه شده است. او سعی میکند که نظریات. آراء و آرمانهای خود را توسعه دهد. روشهای تدریس اگر با شرایط و
نیاز فراگیران و جامعه متناسب نباشد قادر نخواهد رسالت خود را انجام دهد. ء چرا که آموزش و پرورش با مسایل و
مشکلاتی گوناگون و پرفراز و نشیب مواجه است که برای حل آن نیاز به انسانهای فرهیخته و هنرمند دارد و تربیت
این انسانهای هنرمند و شایسته یک ضرورت قطعی و اجتناب ناپذیر استءانسانهایی که قادر باشند به جای پاک
کردن صورت مساله و طرد و حذف مشکل,ء روشهای حل مساله را متناسب انتخاب کرده و بهینه نمایند.