چکیده:
در پژوهش حاضرء تاثیر ارتباطات سیاسی بر ارزش شرکت از طریق نقش میانجی معامله با اشخاص وابسته در
شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانء مورد آزمون قرار گرفته است. پژوهش حاضر پژوهشی
کاربردی و از نوع پژوهش های شبه تجربی و روش شناسی آن از نوع پسرویدادی است. در راستای تحقق اهداف
پژوهش چهار فرضیه تدوین شده است. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدل رگرسیون خطی چند متغیره و
داده های ترکیبی استفاده شده است. نمونه آماری پژوهش شامل ۱۰۸ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۱
تهران است که بر اساس روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و طی سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ مورد
بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که ارتباطات سیاسی و معاملات با اشخاص وابسته بر آرزش شرکت
تاثیر منفی و معنادار دارد. همچنین ارتباطات سیاسی بر معاملات با اشخاص وابسته تاثیر مثبت و معناداری دارد.
از طرف دیگرء معامله با اشخاص وابسته میتواند از طریق ارتباطات سیاسی بر ارزش شرکت آثرگذار باشد.