چکیده:
در صورتی شاهد یادگیری مورد انتظار در دانش آموزان هستیم که با شیوه صحیح برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزشی آشنا باشیم . در این پژوهش که به شیوه مطالعه ی کتابخانه ای و با مراجعه به مقاله ها و تحقیق های چاپ شده و مطالب دیجیتالی گرد آوری شده است سعی بر آن شده که به اهمیت مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی و تاثیر آن بر یادگیری پرداخته شود. نتایج این پژوهش نشان داداهاند که برنامه ریزی درسی که هماهنگ با علایق و نیاز دانش آموزان باشد و قابل کاربرد در زندگی روزمره باشد نقش مثبتی در یادگیری آنها دارد و باعث تسریع یادگیری و تقویت پایه تحصیلی و پیشرفت هرچه بیشتر دانش آموزان در مقاطع بالاتر خواهد شد همچنین مدیریت آموزشی در کلاس درس باعث مشخص کردن هدف جهت پیشبرد فرایند تدریس می شود و از این رو ، تاثیر زیادی بر رسیدن به هدف آموزش که همان یادگیری دانش آموزان است ، دارد.