چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر یادگیری دانش آموزان در محیط مدرسه پرداخته است و یادگیری و عوامل موثر بر آن را تحلیل نموده است. در این راستا، از روش مرور مقالات برای نیل به اهداف استفاده شده است. عناصری مانند ارائه درس، اندازه کلاس، مشارکت والدین، و پویایی اجتماعی در یک مدرسه، همه با هم در تعامل هستند تا به موفقیت دانش آموز کمک کنند )یا بالعکس(. در این مقاله، به تعدادی از عواملی که بر پیشرفت دانش آموزان تاثیر میگذارند پرداخته میشود. محیط اجتماعی با ایجاد یک محیط زبانی و یک محیط تجربه که ذهن را برای رشد تحریک میکند و با پاداش دادن سیستماتیک به دانش آموز برای یادگیری بر یادگیری تاثیر میگذارد. علاوه بر این، شرایط مدرسه که موثر بر یادگیری هستند، شامل سلامت و ایمنی جسمی و عاطفی است. احساس تعلق، ارتباط و حمایت؛ چالش و مشارکت تحصیلی؛ و شایستگی اجتماعی و عاطفی دانش آموزان و بزرگسالان نیز از عوامل تاثیرگذار بر یادگیری دانش آموزان در محیط مدرسه هستند. موانع یادگیری میتواند عناصر فیزیکی، ذهنی، عاطفی، فرهنگی یا اجتماعی باشد که مانع دستیابی دانش آموز به اهداف یادگیری میشود .