چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش نوآوری بازه کیفیت خدمات و استراتژی بازاریایی بر عملکرد کسب و کار (مور مطالعه در شرکت 1
های پرداخت الکترونیک) می باشد. در این پژوهش» نوع تحقیق برحسب هدفء کاربردی و براساس شیوه گردآوری داده هاء توصیفی
از شاخه پیمایشی است. جامعه این تحقیق را کارکنان شرکت های پرداخت الکترونیک تشکیل می دهند. محاسبه حجم نمونه با
استفاده از فرمول کوکران برابر با 150 نفر است. از روشهای موجود در آمار توصیفی نظیر جداول توزیع فراوانی مطلقء میانگین جهت
بررسی و مقایسه اطلاعات جمعآوری شده از طریق پرسشنامه و در بخش آمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل و همچنین برای
تحلیل عاملی و الگوسازی معادلات ساختاری نرمافزار Lisrel مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد نوآوری بازء کیفیت خدمات
و استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار شرکت های پرداخت الکترونیک تاثیر معنی دار دارد.اعداد معناداری بین کیفیت خدمات
و عملکرد کسب و کار 6.20 میباشد. که این مقدار بزرگتر از 1.96 می باشد بنابراین کیفیت خدمات بر عملکرد کسب و کار شرکت
های پرداخت الکترونیک تاثیر معنی دار دارد و همچنین ضریب استاندارد بین استراتژی بازاریابی و عملکرد کسب و کار 0.77
میباشد که چون این عدد بین 0.3 و 0.6 می باشد که این نشان از تاثیر خوب و مستقیم استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب
و کار شرکت های پرداخت الکترونیک دارد. ضریب استاندارد بین نوآوری باز و عملکرد کسب و کار 0.47 میباشد که چون این
عدد بین 0.3 و 0.6 می باشد که این نشان از تاثیر خوب و مستقیم نوآوری باز بر عملکرد کسب و کار شرکت های پرداخت
الکترونیک دارد.