چکیده:
تحقیقات نشان داده است استفاده از رویکردهای پرسشنامه ای مشخص کرده است که ارزیابی های مهم منبع مهم استرس و نگرانی برای دانش آموزان دوره ابتدایی است. به طور خاص، رد شدن در امتحانات مهم و پیامدهای رد شدن در این امتحانات مهم تر از طیفی از نگرانی های شخصی و اجتماعی دیگر است. هدف این مقاله این است که به بررسی برخی از سوالات اساسی پیرامون ارزیابی ها از دیدگاه دانش آموز محور بپردازد. تجربه استرس با زمینه آموزشی گستردهتری از جمله شیوه ها و سیاستهایی که توسط معلمان و مدارس دنبال میشد، مرتبط بود. حالت خاص تر، اضطراب معاینه، با اثرات تسهیل کننده قبل از معاینه و اثرات ناتوان کننده در طول معاینه همراه بود. این یافته ها بینشهایی را درباره پیشایند رشد و اثرات استرس ارزیابی بیشتر کرده است و نیاز به بررسی شیوه ها و سیاست های مدرسه/معلم و تعیین مکانیسمی را که اضطراب امتحان ممکن است اثرات ناتوانکننده ایجاد کند، برجسته کرده است.