چکیده:
افزایش حجم دادهها و پیشرفتهای فناوری اخیرا به هوش مصنوعی (AI) از سوی صنایع مختلف توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. در بین این صنایع، بازاریابی تجارت به تجارت (B2B)به عنوان یکی از زمینههای کلیدی فعالیتهای سازمانی، با تبدیل دادههای بزرگ به یک منبع ارزشمند، به استفاده از AI برای بهبود عملکرد استراتژیهای بازاریابی و مواجهه با چالشهای اجرایی، توجه ویژهای دارد. اما در کنار مزایا، برخی از چالشها و موانعی وجود دارد که ممکن است بازاریابان B2B را از استفاده بهینه از AI بازدارند . این مقاله به بررسی روشها، کاربردها و تکنیکهای عملی استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی B2B میپردازد و همچنین به مدیریت چالشهای اجرایی که در این راستا پدید میآید، میپردازد. با مرور ادبیات موجود، مزایا و معایب این روشها را بررسی میکنیم و سپس به بررسی استراتژیهای شرکت IBM پرداخته و به سوالات کلیدی مطرح شده در این مقاله پاسخ میدهیم و به تبیین نقش و اهمیت هوش مصنوعی در بهبود عملکرد بازاریابی B2B میپردازیم . این تحقیق به توجه به اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی B2B کمک خواهد کرد و مدیران و تصمیمگیران سازمانهای B2B را قادر خواهد ساخت که تصمیمات مطلوبتری در مورد استفاده از این فناوری را اتخاذ نمایند.
The increase in data volume and recent technological advancements have drawn greater attention to Artificial Intelligence (AI) across various industries. Among these industries, Business-to-Business (B2B) marketing, as a key area of organizational activities, has a particular focus on utilizing AI to enhance marketing strategy performance and address implementation challenges, by converting big data into a valuable resource. However, alongside the advantages, there are some challenges and obstacles that may hinder B2B marketers from optimal use of AI. This article examines the methods, applications, and practical techniques of using AI in B2B marketing and addresses the management of implementation challenges that arise in this regard. Through a review of existing literature, we explore the advantages and disadvantages of these methods, then delve into an examination of IBM's strategies. We provide answers to key questions posed in this article and elucidate the role and importance of Artificial Intelligence in improving B2B marketing performance. This research will contribute to the increasing recognition of the importance of AI in the B2B marketing industry and empower managers and decision-makers in B2B organizations to make more desirable decisions regarding the use of this technology.