چکیده:
چگونگی آغاز آموزش به کودکان در ک شور ایران از دیر بازترین مباحث در حوزه پژوهش های آموز شی ا ست و کتاب های فراوانی نیز در این باره در ایران و جهان منتشر شده است.اما متاسفانه بسیاری از کتاب ها در این زمینه عمدتا مثال و راهکار های موجود بی شتر به مقاطع پیش از دبستان ا ست .و نبود ارتباط راهکارها با محتوای کتاب های در سی و محدود کردن در یک دوره سنی عمدتا معلمان را در ر سیدن به بسیاری از آن نتایج مورد انتظار را نگرفته.ما در این کتاب ها یاد می گیریم با بازی یا با ا ستفاده از و سایل وبیان آن ها به زبان کودک و بیان معادل آن به زبان فار سی سعی در آموزش زبان آموزی می کنیم اما همین روش ها در زمانی که دانش اموز به پایه بالاتر می رود ؛ هنوز در مهارت ها زبان متناسببب با کتاب نبود واسببتفاده از این روش ها موجبات کم رنگی اثر آن می شببود. در حقیقت بسببیاری از نوشببته ها در این حوزه مربوط به سببال های آغاز به ویژه پایه اول اسببت وبه بیان راهکارها در پایه های بالاتر کم تر حرفی گفته شده ا ست .آنچه در این مطلب خواهید خواند .ضمن ا شنایی با تند خوان ها به طور کلی به معرفی روش هایی برای سال های پیش از دبستان و اول دبستان و پایه های بالا ی به تفکیک اشاره خواهد شد .البته این طبقه بندی مطلق نبوده ومعلم یا والدین می توانند از روش ها متناسب با سطح دانش آموزان و با خلاقیت خود وایجاد تغییرات در روش ها آن ها را در کلاس ا ستفاده کنند.پیش از بیان رو شها خوب ا ست با اهمیت زبان و شناختی از تند خوان ها دا شته با شیم بدانیم که آموزش و پرورش فرایندی ارتباطی است