چکیده:
با پیدایش بانکداری باز 2اساسا صنعت خدمات مالی تغییریافته و نوآوری و رویکرد مشتری محوری تقویت شده است. از طرفیی ایی موضوع، همکاری بی بانکهای سنتی و شرکتهای فی تک را با امکان بهاشتراکگذاری دادههای مشتریان تقویت میی کنید. ا یی در بانکیدار ی بیاز میی پیردازد. همچنیی ایی مطالعیه بیا (CEM) مقاله به بررسی چالشها و فرصتهای مدیریت تجربه مشیتر ی 3 تجزیهوتحلیل جامع تحقیقات و دادههای تجربی موجود در مناطق مختلف، چالشها و فرصتهای کلیدی را برای بانکها شناسایی میکند. چالشها شامل تضمی امنیت و حریم خصوصی دادهها، دستیابی به یکپارچهسازی یکپارچه دادههیا و مید یریت انتظیارات مشتری در میان پیشرفتهای سریع فناوری است. برعکس، بانکداری باز فرصتهای هیجان انگیزی را برای بانکها به منظور توسعه تجربیات شخصی، ارائه محصولات مالی سفارشی و اجرای استراتژیهای تعامل نوآورانه از طریق رابطهای برنامیه نویسیی کیاربردی 4 ارائه میدهد. بر اساس ای بینش، ای مقاله توصیه های ملموسی برای مدیریت تجربه مشتری موثر در بانکداری باز پیشنهاد (API) میکند. علاوه بر ای ، ای مطالعه حوزههای کلیدی را برای تحقیقات آینده ترسیم میکند که شامل تاثیر چی ارچوبهیا ی نظیارت ی، درک و رفتار مشتری، ملاحظات اخلاقی و تاثیر بلندمدت بر شمول مالی میشود. هدف این مقاله روشن کردن پیچیدگی ها و پتانسیل مدیریت تجربه مشتری در بانکداری باز، آماده کردن و آموزش متخصصان و محققان به دانش ارزشمند برای حرکت در این چشم انداز پویا و ارائه تجربیات استثنایی به مشتریان است.