خلاصه ماشینی:
"تیپها و نشانههای خاص خود را پیدا کردند که نشانه(به تصویر صفحه مراجعه شود) صلح نیز از این میان سربرآورد.
از طرفی پای سهشاخه پرنده در علفامت مذکور مشتبه به تصویری کهن است که"پیکاسو"نیز برای جشنواره صلح مسکو از آن سود جسته و با استناد به داستان نوح در کتاب عهد عقیق کبوتری را ترسیم کرده است که برگ زیتون در دهان دارد: کبوتری را رها کرد...
بنابراین پای پرنده نشاندهنده آزادی محض،رهایی از قیود و آزادی سیال و پرحرکتی است که با محاط شدن در دایره به نشانهای ریشهدار از نمادهای کهن آدمی مبدل شده و در آن تصویری ساده نشانه جهانبینی گستردهای از فرهنگ آمیخته با هنر و اسطوره آدمیان است.
زیباشناسی چنین کارکردگرا اما،بیش از هر چیز در"هنرهای مفهومی"معنا میشود چرا که مفهوم (صلح)موجود است و این جستجوست که شکل هنر میباید برای"بیان"این مفهوم و یه خلق آن."