خلاصه ماشینی:
"حالا با توجه به صحبتهای آقای نصر و مقدمهای که عرض کردم این پرسش را مطرح میکنم(که همیشه مطرح بوده است)،آیا کار کودک را میتوانیم اثر هنری بدانیم یا نه؟ بنی اسدی:من توضیحی میدهم که در واقع حرفهای آقای نصر ادامه پیدا کند.
یعنی عملی انجام میشود که انجام دهندهی عمل فکر میکند باید آن را ارائه کند و اگر چیزی فاقد این دو باشد به گمان من وارد حوزهی هنر نمی شود.
فاطمی:طور دیگری سوالم را مطرح میکنم فرض کنیم هیچ کس روی کرهی زمین نیست و شما که نقاش هستی به تنهایی باقی ماندهای آیا باز به کار هنری ادامه میدهید؟ نصر:چون من با نقاشی زندگی کردهام ادامه میدهم.
پژوهشی:فرصت کم و صفحات محدود مجله که برای این میزگرد در نظر گرفته شده ما را مجبور میکند مطلب را اینجا ببندیم اگر چه فکر میکنم این گفتگو شروعی است برای حرکتی تازه در زمینهی شناسایی هنر کودک اما نکتهای را که لازم میدانم به آن اشاره شود این است که در حال حاضر کودکان در سراسر دنیا با امکاناتی در سطوح مختلف ویژگی های قومی،قبیلهای متنوع و در شرایط اقلیمی گوناگون به زندگی مشغولند و کار هنری جزئی از زندگی آنهاست.
قرار هم نیست همهی بچهها هنرمند شوند اما آنچه در کار هنری کودکان بیش از هر چیز دیگر باید مد نظر قرار گیرد شاید توجه به اثر یا تربیت نقاش و هنرمند نیست بلکه فرآیندی است که فعالیت هنری در رشد ذهنی و فکری کودک از خودش بهجا میگذارد."