خلاصه ماشینی:
"این اثر را کیهان کلهر (با کمانچه) و علی اکبر مرادی (با تنبور) در فضائی سیال میان موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی حوزه تنبور کرمانشاه اجرا کردهاند.
کلهر که پیش از این توان و تسلط خود را در اجرای هنرمندانه کمانچهنوازی به نمایش گذاشته بود و امکانات این ساز را در اثری تحت عنوان نخستین دیدار بامدادی نشان داده بود، بار دیگر با بیان و احساسی قوی، فضائی فراهم میاورد که تا حدودی حتی نامتعارف مینماید.
او با فاصلهگیری از سنت کمانچه نوازی ردیف دستگاهی و نزدیکی دوباره به آن، در فرآیندی سیال گونه با اجرای فضائی خاص و بیانی ویژه، به تبیین اثر میپردازد.
مرادی نیز که تبحر و توان خود را در اجرای مقامها و موسیقی منطقه کرمانشاه و ساز تنبور نشان داده است، در کنار کلهر، میکوشد به بیان موسیقی منطقه خود، فاصلهگیری از آن و رجعت دوباره به آن بپردازد."