خلاصه ماشینی:
«وانگارد» بعد از 25 سال راه خود را پیدا کرد و میزان دارائی 500 اندیکس در موسسه استاندارد-اند-پور به 75 میلیارد دلار بالغ شد که 16 درصد کل فعالیتهای خرید سهام در 1998 یعنی فراتر از درصد دهه گذشته را تشکیل داد آئین بوگل در شماره فوریه 1999 مجله فوربس این عنوان در باب وانگارد وجود داشت «شما چگونه به کسب و کار عجیب که وانگارد نامیده میشود حساب میکنید؟ آئین بوگل ارائه خدمات سرمایه گذاری کم هزینه به مشتریان است.
موضوع «وانگارد» هیچ تناقصی با اصول بازاریابی و راهبردهای کسب و کار ندارد، بلکه رویکرد دیگری در عرصه ارتباطات یعنی استفاده موثر از تبلیغ شفاهی است هرگاه ما محصولی داشته باشیم که بتوان مزیتهای ناشی از هزینه آن نسبت به رقبا را به طور ملموس نشان داد، تقاضا بدون تبلیغات انبوه افزایش مییابد.
بنابراین، موفقیت «وانگارد» بدون صرف هزینههای زیاد به تبلیغات آن چنانی، تاثیر تبلیغ شفاهی و اطلاع رسانی مناسب و رایگان را روشن میســـازد.