چکیده:
شرکت بین و شرکا (BAIN & COMPANY)، یکی از شرکتهای صاحب نام در صنعت مشاوره مدیریت،
مطالعات گسترده ای را طی 12 سال گذشته درباره میزان استفاده و رضایتمندی از
ابزارهای مدیریتی و همچنین روندهای دنیای کسب و کار انجام داده است. بر اساس نتایج
حاصل از این مطالعات در سال 2005، سه ابزار برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت ارتباط
با مشتریان و الگویابی به ترتیب به عنوان پر استفاده ترین ابزارهای مدیریتی شناخته
شده اند. همچنین مدیران از ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت زنجیره تأمین و
الگویابی بیشترین میزان رضایت را داشته اند. یافته های حاصل از این تحقیق حاکی از
آن است که میزان استفاده و رضایت مدیران از ابزارها و تکنیک های مدیریتی تا حدودی
وابسته به اندازه شرکتها و همچنین منطقه جغرافیایی آنهاست.
خلاصه ماشینی:
چکیده شرکت بین و شرکا (BAIN & COMPANY)، یکی از شرکتهای صاحب نام در صنعت مشاوره مدیریت، مطالعات گسترده ای را طی 12 سال گذشته درباره میزان استفاده و رضایتمندی از ابزارهای مدیریتی و همچنین روندهای دنیای کسب و کار انجام داده است.
بر اساس نتایج حاصل از این مطالعات در سال 2005، سه ابزار برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت ارتباط با مشتریان و الگویابی به ترتیب به عنوان پر استفاده ترین ابزارهای مدیریتی شناخته شده اند.
میزان رضایت از ابزارها و تکنیک های مدیریتی ( در این بخش ابزارهایی که طی سالهای 2000 تا 2004 مورد استفاده قرار گرفته اند، بررسی می شود.
ابزارهایی که در سال 2005 مورد بررسی قرار گرفتند عبارتند از: مدیریت بر مبنای فعالیت، روش ارزیابی متوازن، الگویابی، مهندسی مجدد فرایند کسب و کار، برنامه های مدیریت تحول، شایستگیهای اصلی، مدیریت ارتباط با مشتریان، بخش بندی مشتریان، تجزیه و تحلیل ارزش افزوده اقتصادی، استراتژی های رشد، مدیریت دانش، مدیریت وفاداری، تولید انبوه منطبق با نیازهای مشتریان، بیانیه های مأموریت و چشم انداز،شعبه های برون مرزی (offshoring) ، نوآوری در بازار آزاد، مدل های بهینه سازی قیمت، استفاده از امواج رادیویی در ردیابی اشیا، برنامه ریزی اقتضایی، شش سیگما، ائتلافهای استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت کیفیت جامع نتایج حاصل از تحقیق نتایج حاصل از پژوهش انجام شده در سه بخش کلی با عناوین میزان استفاده از ابزارها، میزان رضایت از ابزارها و روندهای مدیریتی ارائه شده است.