چکیده:
چین با 1/2 میلیارد نفر جمعیت از بازارهای بزرگ و جذاب دنیا برای بازرگانان و سرمایهگذاران تلقی میشود.افزایش هزینههای مصرفی در این بازار میتواند تقاضای قابل توجهی برای کالاها بهوجود آورد و پول قابل توجهی را به جیب مدیران صنایع مصرفی بریزد. ازاینرو بازار چین همواره به عنوان یک بازار پرتقاضا مورد توجه سرمایهگذاران و مدیران صنایع بوده است.اما در چین امروز دو گروه متفاوت مصرفکننده وجود دارد.یک گروه عظیم روستاییان فقیر و گروهی با حد اقل جمعیت اما درآمد سرشار و ولخرج میباشند که جذب آنها فروش قابل توجهی را برای صاحبان صنایع به ارمغان میآورد. در این گزارش نگاهی به بازار چین داریم.
خلاصه ماشینی:
"بازار چین هنوز جاذبه دارد اشاره: چین با 1/2 میلیارد نفر جمعیت از بازارهای بزرگ و جذاب دنیا برای بازرگانان و سرمایهگذاران تلقی میشود.
یک گروه عظیم روستاییان فقیر و گروهی با حد اقل جمعیت اما درآمد سرشار و ولخرج میباشند که جذب آنها فروش قابل توجهی را برای صاحبان صنایع به ارمغان میآورد.
در آن زمان این ایده تحقق نیافت،اما امروز با وجود یک میلیارد و 200 میلیون مصرفکننده در چین،این بازار برای هر تاجری جذاب است.
چینیهای پولدار جمعیت کوچی را در این کشور دربرمیگیرند،اما در بازار مصرفی جهان،رقم قابل ملاحظهای هستند،حتی اگر رشد سریع آنها نادیده گرفته شود.
اما اگر سرانه تولید ناخالص داخلی با قدرت خرید پول ملی تعدیل و در نظر گرفته شود،درآمد سرانه ساکنان 10 شهر مهم چین احتمالا به 10 هزار دلار در سال میرسد.
هزینههای مصرفی در چین در سالهای 97-1995 سیر نزولی داشت،اما در سال 1998 بار دیگر افزایش پیدا کرد و به نرخ 7/8 درصدی رشد تولید ناخالص داخلی این کشور نزدیک شد."