خلاصه ماشینی:
"»1او همچنین معتقد است که معلم باید به مسائل روانشناسی هوشی و تحول آن آشنایی داشته باشد و تا جایی که میتواند در این زمینه به پژوهش بپردازد؛ «معلم که نقش جاندار ساختن آموزش را بر عهده دارد،نباید فقط علم خاص خود را بداند و اطلاعات ناچیزی درباره جزئیات تحول و روانشناختی هوش کودک یا نوجوان داشته باشد.
»2 2-خلاقیت و تخصص پیاژه،از حرفه معلمان زمان (به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) خود که به سطح مطلوبی نرسیدهاند،گلایه میکند و معتقد است که آنها باید به دو خصوصیت مهم،یعنی تخصص و آفرینندگی علمی دست مییافتند که نیافتهاند:«حقیقت امر این است که حرفهی مربی در جوامع امروزی،هنوز،به سطح مطلوبی نرسیده است؛یعنی مربی هنوز به جایگاه و منزلتی که حق دارد در سلسله مراتب ارزشهای فکری و معنوی در آن قرار گیرد،دست نیافته است..."