خلاصه ماشینی:
"گزارش دانشجوی مددکار-15/7/66 امروز مدیر دبستان اسامی تعدادی از دانشآموزان را که همهء آنها دارای مشکلات رفتاری بودند در اختیار من گذاشت و اظهار داشت که اکثر معلمهای دبستا از درس خواندن و اخلاق و رفتار این دانشآموزان ناراضی هستند.
خلاصه نتایج حاصل از مصاحبههای انجام شده با 10 نفر از این دانشآموزان همراه با مشخصات هرکدام را در روبرو میآوریم: جدول مشخصات و برخی خصوصیات اعضاء گروه مددکاری (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1-مریم-س-در مصاحبهای با مادر این دانشآموز و ضمن بازدید از منزل مشاهده شد که در مجموع،وضع نامناسبی بر کل خانوادهء آنها حکمفرما است.
پس از معرفی اعضاء گفتم:«بنا به پیشنهاد مسئولین دبستان قرار است با روش مددکاری گروهی به شما کمک شود تا مشکلاتی که دارید،رفع گردد؛چون بطوری که معلمین شما مطرح کردهاند،هر کدامتان در زندگی به نحوی دچار مشکل هستید.
مثلا مددکار گروه میتوانست چنین مطرح کند: «با تشکر از حضور شما در این جلسه لازم است که علت تشکیل آن را مطرح کنم.
اینها جنبهء مثبت نقش این مددکار بود،ولی در جلسهء اول همین که اعضاء برای هدف گروه یا اینکه چه باید بکنند،به فکر کردن وادار شوند، کافی است و نیازی به دقیق کردن برنامه نبود؛آن هم در جلسه اول.
آنها در کلاس یا حیاط مدرسه یا محله زندگی و یا مسیر حرکت به سوی خانه و غیره همدیگر را میبینند و پویایی گروه وقتی مطرح میشود که زندگی گروهی در خارج از جلسه هم بین اعضاء مطرح باشد."