چکیده:
بیمه،نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد.دوام و بقای آن در گرو توجه به مشتری و تأمین رضایت اوست.این مقاله در صدد پاسخ به این سؤال است که استراتژیها و راهکارهای مورد انتظار مشتریمداری در صنعت بیمه کشور کدام است و ویژگیهای ساختاری جهت تحقق آن چگونه باید باشند؟در این تحقیق،ضمن بهرهگیری از نظریههای موجود،از مطالعات و تجربههای صنعت بیمه در تعدادی از کشورها نیز استفاده شده است.با جمعبندی یافتهها،مدل بومی استراتژیهای مشتریمداری صنعت بیمه کشور وضع و سپس ساختار مناسب به منظور تحقق آن استراتژیها طراحی گردید تا کارایی و اثربخشی صنعت بیمه ارتقای بیشتری پیدا کند.نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد که تحقق استراتژیهای مشتریمداری به ترتیب اولویت و اهمیت در گرو تحول در مدیریت،مقرراتزدایی،خصوصیسازی و تنوع در ارائه خدمات بیمه است.درجه تمرکز و پیچیدگی جهت تحقق استراتژیهای مذکور در حد کم و میزان رسمیت جهت تحقق استراتژیهای خصوصیسازی و تحول مدیریتی در حد زیاد و استراتژیهای مقرراتزدایی و تنوع در خدمات بیمه در حد کم میباشد.
خلاصه ماشینی:
"بیمه کشور کدام است و ویژگیهای ساختاری جهت تحقق آن چگونه باید
تجربههای صنعت بیمه در تعدادی از کشورها نیز استفاده شده است.
ساختار صنعت و شرکتهای بیمه به نحوی طراحی شده که حساسیت
بین آن دو یک رابطه وجود دارد و اصولا ساختار نشاندهنده نوع استراتژی است.
قابل بهبود ساختار صنعت بیمه کشور و ارائه راهکارهای مناسب با ویژگیهای بومی
1-استراتژیهای مورد انتظار مشتریگرایی در صنعت بیمه کشور چیست و آیا بین
2-ویژگیهای هریک از ابعاد ساختار صنعت بیمه جهت تحقق استراتژیهای مورد
Customer Satisfaction Measurement 1-راهکارهای استراتژی خصوصیسازی در صنعت بیمه کشور چیست و آیا بین
2-راهکارهای استراتژی تنوع در خدمات بیمه کشور چیست و آیا بین وضعیت
4-راهکارهای استراتژی تحول در مدیریت صنعت بیمه کشور چیست و آیا بین
استراتژی به ساختار آن بستگی دارد و باید بین آن دو سازگاری وجود داشته باشد.
هریک از ابعاد ساختار جهت تحقق استراتژیهای ذکر شده طراحی گردیده است.
4-7-نقش نظارتی و هدایتی مدیران بر کارکنانب-معیارهای ابعاد ساختار جهت تحقق استراتژیهای مورد انتظار
از مدیران صنعت بیمه کشور در خصوص تبیین استراتژیهای مشتریمداری و تحلیل
دادهها با استفاده از آزمونهای آماری T و همبستگی پیرسون،به این نتیجه رسیدیم که در سطح اطمینان 59%بین وضع موجود و مورد انتظار تفاوت معناداری وجود دارد و
فنی و ارشد صنعت بیمه در خصوص طراحی ساختار از نظر میزان تمرکز،رسمیت و
نسبتا زیاد و جهت تحقق استراتژیهای مقرراتزدایی و تنوع در خدمات بیمه در حد
تغییر و تحول در نوع تفکر آنان از سیاسی و دولتی به تجاری طراحی نموده تا با تغییر در نگرش آنان،تحول لازم در رفتارها به شکلی که متناسب با ماهیت بیمه باشد"