چکیده:
این مقاله به مطالعه شناخت و بررسی عوامل مؤثر بر فرهنگ بیمه در جامعه میپردازد. در این راستا سه نهاد و مؤلفه اصلی و تأثیرگذار بر فرهنگ بیمه،یعنی بیمه مرکزی ایران،شرکتهای بیمه و بیمهگذاران شناسایی شده است همچنین در این مقاله به صورت تفصیلی عوامل مرتبط با شکلدهی فرهنگ سازمانی در ده ویژگی مورد بحث قرار گرفته است و در نهایت با شناسایی عوامل فوق،مجموعه وظایف نهادها و مؤلفههای اصلی جهت ارتقای ترویج فرهنگ بیمه پیشنهاد شده است.
خلاصه ماشینی:
"این مقاله به مطالعه شناخت و بررسی عوامل مؤثر بر فرهنگ بیمه در جامعه میپردازد.
ایران،شرکتهای بیمه و بیمهگذاران شناسایی شده است همچنین در این مقاله به
مؤلفههای اصلی جهت ارتقای ترویج فرهنگ بیمه پیشنهاد شده است.
بیاطلاعی آنها از مزایای بیمه در کشور-این ناآگاهی ویژه توده مردم نبوده بلکه
نیز اعمال نظارت دولت بر این فعالیت به عهدهء بیمه مرکزی ایران است.
بیمهنامه و پرداخت خسارت قادرند فرهنگ بیمه را در بین تودههای مختلف مردم و
زیرا هرچه از دیدگاه بیمهگذاران به عنوان کیفیت بالای خدمات بیمهای تلقی میشود،ممکن است به میزان بسیار زیاد با علایق و
شرکتهای بیمهای میبایست برای ترویج فرهنگ بیمه علاوه بر بیمههای متداول انواع
وسایل و ابزاری که میتواند شرکتهای بیمه را جهت نیل به این اهداف یاری دهد،
لذا در این نگرش فروش نقش اساسی دارد و رضایت مشتری در مرتبه دوم اهمیت است.
بیاطلاعی و گمان نادرست در مورد بیمه را باید با ارتقای اطلاعات جامعه درباره بیمه
و تلویزیونی و ایجاد پایگاه اطلاعرسانی در شبکه اینترنت،برای شناساندن بیمه به عموم مردم تلاش کرده است.
با اختصاص قسمتی از حق بیمه این رشته به تولید فیلم یا برگزاری دوره آموزشی کوتاهمدت برای بیمهشدگان(به ویژه مدارس،دانشگاهها،سازمانها...
در این شرایط او انتظار دارد شرکت بیمه به وعده خود عمل کند و به سرعت
است که با شرکت بیمه درباره مبلغ خسارت ارزیابیشده اختلاف نظر دارند.
فروشنده خدمات بیمه باید شغل خود را شغلی مفید برای جامعه بداند.
خدمات بیمه باید بداند که او در طول دوره بیمهنامه به بیمهگذاران آسودگی خیال و"