"بلکه برعکس،عضویت را بدون هیچ تردید به عنوان فرصتی بیشتر برای بهرهبرداری مشارکت در راههای منتهی به تقویت هویت تعاون،تجارت و جامعه باید شناخت، ساختار عضو محور تعاونی به عنوان جایگزینی مهم و نیازمند توسعه باقی میماند نه به عنوان روشی که در قرن بیست و یکم کنار گذاشته شود همزمان با تمرکز همواره رو به گسترش و قطببندی اقتصادی و سیاسی در جهان،یک الگوی تعاونی جایگزین برای تجارت سرمایه محور در بازار فعلی،امری است حیاتی با حصول اطمینان از انتخاب یک دیدگاه اقتصادی تجاری و اجتماعی که ما میتوانیم از یک فرهنگ تجاری فسخ شده دوری کرده و در عضو با انتخاب گونهای متنوع که در آن شرکتهای کوچک خانوادگی،کشاورزان،کارگران و ماهیگیران و...
در چهارچوب مدیریت سرمایه اجتماعی تعاونی از شبکهها روابط،تدارکات،تحقیق و توسعه و دسترسی به دانش جمعی(سرمایه معنوی)برای قرار دادن تجارت به شیوه تعاون در موقعیت نوآوری و هدایت بازارهای هدف استفاده میگردد."