چکیده:
امروزه بسیاری از شرکتها در کارخانههایشان از کارگران زندانی استفاده میکنند تا با استفاده از سود حاصل از دستمزد پایین آنان، به نفع خود
عمل کنند. گرچه این بسیار عاقلانه به نظر میرسد که از کارگران زندانی استفاده کنیم تا ضمن اینکه آنها حرفهای میآموزند، از دستمزدشان برای
هزینههای زندان استفاده کنیم، اما وجود چنین کارگرانی که نه حق بیمه و نه تعطیلات و نه حقوق بالایی دارند، شرکتها را وسوسه میکند که با اخراج
کارگران خود، از زندانیان استفاده کنند و مشکلاتی برای کارگران آزاد ایجاد شود.
خلاصه ماشینی:
"گرچه این بسیار عاقلانه به نظر میرسد که از کارگران زندانی استفاده کنیم تا ضمن اینکه آنها حرفهای میآموزند، از دستمزدشان برای هزینههای زندان استفاده کنیم، اما وجود چنین کارگرانی که نه حق بیمه و نه تعطیلات و نه حقوق بالایی دارند، شرکتها را وسوسه میکند که با اخراج کارگران خود، از زندانیان استفاده کنند و مشکلاتی برای کارگران آزاد ایجاد شود.
بوئینگ مانند اکثر شرکتهای پیشرفته، با جابهجا کردن کارخانهها به خارج و دادن منابع به دست پیمانکاران دست دومی که عضو اتحادیه کارگری نیستند، در حال از بین بردن هزینهها و همچنین مخالفت با تهدیدهای سازمان یافته کارگران علیه خط تولید اصلیاش بوده است.
این روزنامه میتوانست با سفر کردن به 25 مایلی، در زندان ایالتی واشنگتن، جای که میکروجت در حال استخدام کارگران زندانی برای ساخت قطعات هواپیما است، داستان تقریبا مشابهی بنویسد.
گرچه زندانیان برای کاری که بیرون از زندان 30 دلار در ساعت پرداخت میشود، 5/1 دلار در ساعت میگیرند، نسبتا در مقابل 38 تا 42 سنت در ساعتی که محکومان واشنگتن در آشپزخانهها، رختشویخانهها و سرویسهای نگهبانی دریافت میکنند، خوب به نظر میرسد و حتی هنگامی که ازدحام جمعیت، نرخ بیکاری یک زندان را بیش از 50% کرده است آن شغلها متقاضیان سرسختی دارند.
همچنین زندانیان به این صنایع به عنوان آموزش نگاه میکنند که به استخدام آنها در بیرون از زندان کمک خواهد کرد.
از قضاء تعداد زندانیان شاغل، از قبیل آنهایی که در میکروجت و الیوتبای هستند، کمک میکند تا تضمین کنیم که این قبیل شغلها در بیرون کمیاب شده و حقوقهای آنها نیز بسیار اندک است."