چکیده:
این نوشتار دومین قسمت مقاله میباشد.در قسمت اول به تعریف انواع انضباط و مقررات و ضرورت به کارگیری انضباط در حل مشکل رفتارهای مسألهساز پرداخته شد. در این قسمت،انضباط منفی یا تنبیه آمده است و به این موارد پرداخته است:دستور العمل اجرایی برای مدیریت انضباط منفی،فرآیند اعمال انضباط منفی،پرهیز از افتادن در دامهای انضباط منفی و انواع انضباط منفی یا تنبیه. با توجه به ضرورت اعمال انضباط در سازمانهای پلیسی،آشنایی با رویهء صحیح آن در مقاله آمده است؛که مطالعهء آن برای مدیران اجرایی و فرماندهان سطوح مختلف ناجا ضروری و کارآمد میباشد.
خلاصه ماشینی:
"(این کار هم چنین به شما کمک میکند تا از دام بعدی اجتناب کنید) *انضباط در انظار عمومی:تنها کاری که شما رد مورد کارکنان در انظار عمومی میباید انجام دهید،تحسین و تشویق آنها است.
اگر شما یک شخص را برای اقدام انضباطی انتخاب میکنید و روش شما متکی بر تعصب و اختلافات شخصی باشد، آن گاه شما موقعیت خود را از دست خواهید داد و با خشم کسانی مواجه خواهید شد که اقدام شما را مورد تجدید نظر قرار میدهند.
کارمند برای اصلاح رفتار یا سطح عملکرد خود قبل از این که اقدامی جدی روی او انجام شود -------------- (1)- reprimands (2)- efficiency sating demerits (3)- summary punishment (4)- decrease of seniority rights (5)- suspension (6)- demotion in rank (7)- warning (8)- soral reprimand باید زمانی کافی داشته باشد.
تخلف کارمند باید به طور مفصل تشریح گردد؛همراه با آن باید این موارد بیان گردد:چه اقداماتی قبلا برای اصلاح رفتار خلاف انجام شدهء کارمند باید صورت گیرد؟چه مدت برای اصلاح رفتار خود فرصت دارد؟آیا برای همان تخلف قبلا اخطار شفاهی داده شده است؟در صورتی که تخلف کارمند اصلاح نشود چه اتفاقی خواهد افتاد.
انفصال زا خدمت وقتی ضرورت پیدا میکند که کارکنان هیچ تلاشی و حساسیتی از خود جهت اصلاح رفتارهای خود،که مغایر با قوانین و مقررات کتبی است و یا قبلا اطلاع کافی داده شده است،نشان ندهند.
سند 24،قانون اساسی ایالات متحده سال 3891 یک رویه را بیان میکند که چگونه فردی که در استخدام حکومت ایالتی،کشوری،یا شهری است میتواند بر علیه سازمان یا سرپرست خود به خاطر نقض حقوق اساسی افراد در فرآیند انفصال از خدمت اقامهء دعوا کنند."