خلاصه ماشینی:
"دکتر عبادیان در آغاز سخن مسئله اصلی این فصل از کتاب هگل را مناسب سوبژه(انسانشناسا)و ابژه(متعلق شناسایی)خواند و گفت:مناسبت سوبژه و ابژه در حرکت از بیواسطگی به وساطت در اولین گامهای دانندگی و وصول به مفهوم کلی از طریق رفع شاخصههای»اکنون»و»اینجا» از اشیاء و پدیدههای محسوس و بازنمایی کلیترین سیر گذر از آگاهی طبیعی یعنی یقین حسی به دریافت،ادراک..
همچنین دکتر احمد علی حیدری عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی پیرامون اهمیت کتاب«پدیدارشناسی روح»در مطالعات دانشگاهی آلمانی سخنرانی کرد و به شرایط فرهنگی،اجتماعی و سیاسی ویژهای که کتاب در آنها تألیف شده اشاره کرد و گفت:این کتاب در وهله نخست به منزله تحقق بخشیدن به طرحی بزرگتر در اندیشه هگل بوده است.
دکتر محمد جواد صافیان،عضو گروه فلسفه دانشگاه اصفهان نیز آخرین سخنران نخستین پانل این نشست بود که پیرامون معنای حقیقت نزد هگل با توجه به«پدیدارشناسی روان»سخنرانی کرد و گفت:همه تلاش فلسفی هگل را به اعتباری میتوان تأمل بر حقیقت دانست.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر محمد رضا بهشتی،استاد فلسفه دانشگاه تهران نیز به زیباییشناسی و فلسفه هنر در پدیدارشناسی هگل پرداخت و گفت:طرح زیباشناسی و فلسفه هنر در چارچوب نظام دانش او در گذر امر مطلق از مرحله روح مطلق برای رسیدن به مرتبت فی نفسه و لنفسه از جمله مباحث بدیع کتاب پدیدارشناسی هگل است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) در پایان این نشست برخی از سخنرانان از دکتر سید جواد طباطبایی درخواست نمودند به ارائه توضیحاتی در مورد کتاب هگل و نسبت آثار خودش با اندیشه هگل بپردازد.
وی گفت:نصر در این کتاب به خوبی جنبههای زیباشناختی فرهنگ و تمدن و ادبیات و عرفان اسلامی را بیان کرده است و به زیبایی در مورد اهمیت توجه به زبان فارسی سخن گفته است."