چکیده:
و جدید توزیع بیمه خرد در هند را معرفی مینماید.مزایای این طرح و عیوب احتمالی آن در این مقاله مورد بحث قرار میگیرد.درحالیکه الگوی بیمه خرد فواید بسیاری با خود دارد،هنوز نمیتوان به طور یقین گفت که این طرح جدید،موفق بوده است یا خیر. مورد استفاده قرار میگیرد.در این الگو سازمان غیر دولتی میتواند وظایف گوناگونی شامل جمعآوری حق بیمه و ارسال آن به صورت یکجا به تاتا-آآیجی،اجازه به نمایندگیها جهت استفاده از دفاترشان برای انجام فعالیت،ایفای نقش در آموزش نمایندگیهای خرد و کمک به توزیع منافع را انجام دهد.لذا این الگو با ارائه جریان درآمدی برای سازمانهای غیر دولتی و نمایندگیهای خرد،نتایج مثبت بیشتری را به همراه دارد. تیم روستایی و اجتماعی در فرآیند ایجاد و توسعه شبکه توزیع درگیر است،لذا آمار فعلی تعداد مشتریان و هزینههای ارائه خدمات بایستی با دقت مورد بررسی قرار گیرد.در مقطع اول یعنی مارس 2002 تا ژانویه 2005،تعداد 34100 بیمه عمر زمانی و پسانداز فروخته شد که بیش از نیمی از آنها متعلق به زنان است.لذا این محصول درآمد حق بیمه بالایی به میزان 122/000 دلار ایجاد نموده است. تاکنون هزینه کل تأسیس این کانال توزیع 234/000 دلار بوده است. این مقاله نگرش کلی گستردهای را از این امر که برنامه بیمه خرد در شرکت تاتا-آآیجی به چه نحوی شروع و اکنون چگونه فعالیت میکند،با تمرکز خاص بر روی نماینده خرد،ارائه میکند.به دلیل ارزش پایین حق بیمهها،بیمه خرد،توزیع کم هزینه آن حیاتی است.الگوی نماینده،یک متدولوژی جالب محدودیتهای این استراتژی به سرعت آشکار شد.بیمهگران بسیاری مایل به گسترش روابط با نهادهای اعتباری خرد بودند،لیکن نهادهای خوب به حد کافی وجود نداشتند.
خلاصه ماشینی:
"در این الگو سازمان غیر دولتی میتواند وظایف گوناگونی شامل جمعآوری حق بیمه و ارسال آن به صورت یکجا به تاتا-آآیجی،اجازه به نمایندگیها جهت استفاده از دفاترشان برای انجام فعالیت،ایفای نقش در آموزش نمایندگیهای خرد و کمک به توزیع منافع را انجام دهد.
این طرحها بیشتر توسط شرکتهای تعاونی،سازمانهای غیر دولتی و سایر سازمانهای اجتماعی که حق بیمههای اعضا را جهت ایجاد صندوق بیمهای در مقابل یک خطر خاص مثل هزینههای تدفین جمعآوری مینمایند،اداره میشوند.
شرح بیمه خرد در هند قبل از تصویب قانون''تعهدات بیمهگران به بخش روستایی و اجتماعی‘‘و مشارکت حاصله بین بیمهگران و نهاد اعتباری خرد و سازمانهای غیر دولتی،بخش اعظم طرحهای بیمه خرد هندیها یا دارای تنوعهایی در یک الگوی بر مبنای جامعه بوده و یا توسط نهادهای اعتباری خرد داخلی،مدیریت میشدند.
در مورد شرکت تاتا-آآیجی این دلایل عبارتند از: الف)اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت؛ ب)بازاریابی؛وارد کردن سریع نام تجاری شرکت در بازار و خلق ارتباط مثبت با آن؛ پ)سودآوری آینده؛در یک جامعه در حال توسعه مانند هند،مشتریان فعلی بیمه خرد ممکن است مشتریان با حق بیمه بالاتر در آینده باشند.
کارکنان منتخب جهت اداره بخش بیمه خرد کارکنانی جوان و مشتاق هستند که تجربه کار با جوامع کم درآمد را داشته و ممکن است دارای تجربه بیمهای نیز باشند.
درحالیکه اغلب بیمهگران هندی سعی در ایفای تعهدات قانونی خود در فروش بیمه خرد به وسیله مشارکت با یک نهاد خرد اعتباری دارند،شرکت تاتا-آآیجی درک نمود که تعداد کل نهادهای اعتباری جهت فروش محصولات در هند کافی نیست."