خلاصه ماشینی:
آشنا بودم،این موضوع معنیدارتر از این حرفها بود،زیرا میدانستم که آلمانیها با طرح این عبارت شاید میخواهند ذهنیت منفی کیفیتی و تاریخی این عبارت را که برای محصولات این کشور و بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی در گذشته-که اکنون تبدیل به یک پدیده مزیتی و رقابتی شده است-زنده کنند.
مشکل اساسی هم از این قرار بود که چون در آن زمان مشخصات و نام کشور سازنده بر روی هیچ کالایی وجود نداشت و مصرفکنندگان،بیکیفیتی آن کالا را به حساب کالاهای ساخت کشور خود یعنی انگلستان میگذاشتند،از اینرو کشور انگلستان برای از بین بردن این تصور غلط،کشور آلمان را وادار کرد که بر روی کالاهایی که به انگلستان صادر میکند حتما عبارت MADE IN GERMANY را بنویسد.
و امروز که در این کار موفق شده است با طرح این عبارت به عنوان یک پیام تبلیغاتی مثبت میخواهد نتیجه تلاش صنعتی و سیر تاریخی تحول کیفیتی خود را بیان کند.