خلاصه ماشینی:
عضو هیات مدیره شرکت آزمایش ابتدا پیرامون ضرورت هماهنگی واحدهای تولیدی با شرایط بازار اظهار داشت: در مورد بازاریابی داخلی و خارجی و مسائلی که دربردارد فکر میکنم تعداد مصرفکنندگان ما نسبت به سالهای گذشته روبه افزایش گذاشته که از نظر علم بازاریابی لازم است ما شرایط خودمان را با خواستههای آنها تطبیق دهیم.
اما خوشبختانه فراوانی ورود کالاهای خارجی در سالهای اخیر این مزیت را به همراه داشت تا کارخانهها را وادار سازد که آینده خود را بیشتر مدنظر داشته باشند و به فکر رقابت بیافتند،تنگناهای ارزی تا حدی به بوجود آمدن نوآوری کمک کرد و رقابت بین تولیدکنندگان نیز روبه افزایش نهاد.
در موقعیت فعلی عواملی که میتوانند باعث موفقیت صنایع کشورمان شوند اصلاح ساختار سازمانی در کارخانههای صنعتی است و با صرفهجویی در هزینهها به منظور پائین آوردن قیمت تمام شده محصولات برای رقابت با محصولات مشابه خارجی که بسیار ارزان هستند توان لازم را بهدست خواهند آورد.