خلاصه ماشینی:
@وقتی از مشاور بهره میبرید، لازم است بدانید که چرا از او میخواهید تا کاری را برای شما انجام دهد @مشاوران نمیتوانند وظایف دشواری را که مدیریت باید انجام دهد،به پیش ببرند.
در مطالعه و مباحثه در زمینه استراتژی تجاری نیز سرمایهگذاری در تکنولوژی و ابعاد تغییرات تکنولوژی،به مفهوم خاص خود مورد نظر خواهد بود علاوه بر این، مدیریت آن بخش از فعالیتهایی که باعث افزایش نتایج استفاده از تکنولوژی در درون سازمان میشود،مورد توجه قرار خواهند گرفت.
در اینجا به تکنولوژی که از عوامل قابل توجه و غیر محسوس در زمینه رقابت میباشد،پرداخته شده است و به نقش حیاتی آن در این موضوع اشاره میکند.
اساس این امر از آنجا ناشی میشود که ضروری است تا تمامی عوامل شکلدهنده فضای تجاری مورد تجزیه و تحلیل سیستماتیک قرار گیرد تا نکات قوت و ضعف آن تا حدودی روشن شود.
در مورد شرکتهای متکی بر تکنولوژی،این مسئولیت مهم به عهده (به تصویر صفحه مراجعه شود) @نقش تکنولوژی بسیار پراهمیت ولی مسیر آن نامطمئن است،اغلب اهداف اصلی متأثر از نظرات بخشهای فنی است @روند ظاهری تشکل استراتژیک و برنامهریزی به نوعی اصولگرایی و عدم توانایی در بهرهگیری از دنیای ناشناخته تکنولوژی جدید منتهی میشود.
بحث بر سر این است که روند ظاهری تشکل استراتژیک و برنامهریزی که در شرکتهای بزرگ به چشم میخورد،به نوعی اصولگرایی و عدم توانایی در بهرهگیری از دنیای ناشناخته تکنولوژی جدید منتهی میشود.