خلاصه ماشینی:
"آیۀ هفتم سورۀ آل عمران که سنتاقرآنشناسان و مفسران شیعه،به اقتدای ائمۀاطهار(ع)و راسخان در علم،عبارت قرآنی{/«و الراسخون فی العلم»/}را به«الله»عطفمیکنند و نتیجۀ قرائت آنان که طبعا درترجمههای فارسی یا انگلیسی یا هر زباندیگری ظاهر میگردد این میشود که:راسخان درعلم(در درجۀ اول معصومینچهارده گانه،علیهم السلام،سپس فاضلانمفضال و قرآنشناسان راسخ در علم و ایمان)نیز بعد از خداوند،دانای تأویل متشابهاتقرآنی هستند.
2. مورد دیگر از تفاوت نظر گاه و قرائتو سپس ترجمه و تفسیر شیعه با اهل سنت،درآیۀ وضوست(سورۀ مائده،آیۀ 6) 3.
مورد دیگر دربارۀ ترک اولاهایمنسوب به انبیاء عظام الهی و به کار برده شدنتعبیر«ذنب»و نظایر آن در حق ایشان و نیزحضرت خاتم الانبیاء است که شیعه چون قائلبه عصمت بیقید و شرط همۀ انبیاء در عهدقبل و بعد از نبوت ایشان است و اهل سنتبه اندازه شیعه در این باره قاطعیت ندارند،لذااین تفاوت نظر گاه کلامی آنان،طبعا درفهمشان از آیات ذی ربط و ترجمه و تفسیرشاناز آن منعکس میگردد."