خلاصه ماشینی:
"اول اینکه هر فیلمی با موضوع صنعت،مستند صنعتی است یا اثری در ساختن فیلم مستند قرا میگیرد که به رتبه تحلیل،ارائه دیدگاه و گفتوگوی فعال و سازنده اثر با موضوعش دست یافته باشد یا مهر و نشان سلیقه، ساختار تکنیک سازندهاش بر آنمگراینکه حک شده باشد؟ دوم اینکه موضوعهای متفاوت چه تأثیری در ساختار و فرم آثار مربتط با آن موضوعها و آن ژانر موضوعی میگذارند و از این وجه تفاوت فرم و ساختار در میان فیلمهای مستند صنعتی یا اجتماعی(یا معماری یا مردمشناسی)چیست؟حتی ممکن اس فیلمی چالشگر یا متعلق به سینماگری مؤلف(حول موضوعی صنعتی) در مقام اعتراض یا مخالفت با صنعت و تکنولوژی،از فرم و ساختاری متفاوت بهره گیرد،اما همین اعتراض یا چالش،راجع به طرف مخالف(یعنی صنعت)و به این معنا یک گفتوگوست و آن تفاوت و تعارض ساختار هم در گفتوگو با صنعت و ساختار آن مطرح میشود و معنا مییابد.
خودداری او از اعمال سلیقه و نگاهش به موضوع و احترام به موضوع فیلمهایش از طریق نگاه مستقیم و برابر به آنها و نیز اشراف او به داشتهها و نداشتههایش،نیز تناسب عناصر مختلف کارش که ناشی از اهمیت عنصر کارگردانی برای اوست و مهمتر از همه، اجتناب موفق از الگوی رایج و دستمالی شده فیلمهای *کلانتری:محورهای اصلی در مسیر بازگشایی گره رشد و انکشاف سینمای مستند صنعتی ایران کدام است:فرهنگ صنعت در ایران؟،فرهنگ سینمای مستند؟فرهنگ مدیریت؟فرهنگ تحقیق و نقد؟و..."